Pálos70 – teljesítménytúra és zarándoklat

Időpont: 2014.10.04 – 05.

Útvonal: Végig a Pálos70 útvonalán = Budapest, Sziklatemplom – Tabán – Városmajor – Kútvölgyi kápolna – Normafa – Szépjuhászné – Máriaremete – Solymári vár – Csobánkai Szent-kút – Klastrompuszta – Pilisszentlélek – Basaharc, rév – Szob – Márianosztra. Szobig teljesítménytúrázóként haladtunk, majd ottalvás után zarándokként érkeztünk meg Márianosztrára.

Távolság: 74 km, szintemelkedés: 2300 m, MTSZ pont: 157 pont, ha egynapos teljesítménytúraként számolom, vándortúraként + 4 pont

Teljesítménytúra: testi-lelki próbatétel

Nagyon régen voltunk teljesítménytúrán, talán még a kékezésünkre készülve… A Pálos70-nel is szemezgettünk már egy ideje… Most végre elindultunk.

Céges csapatépítés után különösen nehezemre esett hajnalban felkelni, de valahogy csak eljutottunk a Sziklakápolnához. Az előjelentkezésnek köszönhetően sikerült gyorsan elrajtolni. Furcsa volt ilyen korán útnak indulni: a Tabán felé haladva még gyönyörködhettünk a város díszkivilágításában.

A (még) kivilágított  Szabadság-híd

A (még) kivilágított Szabadság-híd

A tabáni víztározó tetején kicsit mi is eltöprengtünk azon, hogy miért is vágtunk ebbe bele, szerencsére több választ is be lehetett jelölni 🙂 Együtt végigmenni az úton, élvezni a természetet, miközben kicsit feszegetjük teljesítőképességünk határait is…

Szerencsére Budán belül is okosan vezették az útvonalat, szinte észrevétlenül száguldtunk Normafa felé. Sajnos kilátás nem volt, de forró kávé/tea és alma igen. Nagyon jól esett…

Szépjuhásznénál nem sokat pihentünk, inkább csak a pecsét és egy fotó miatt áltunk meg. Sajnos nem igazán fért bele az az elmélkedés, szemlélődés, amit a vezetőfüzet és az oltár mögötti felirat megkívánt volna… A szövege egyébként nagyon tetszett, de talán ennek megvalósítását éreztem a leginkább kivitelezhetetlennek.

Szépjuhászné, pálos templomrom: "Csak akkor szólalj meg, ha biztos vagy abban, hogy amit mondasz, szebb, mint a csend"

Szépjuhászné, pálos templomrom: “Csak akkor szólalj meg, ha biztos vagy abban, hogy amit mondasz, szebb, mint a csend”

Máriaremete után szép lassan elhagytuk a nagyvárosi övezetet. Solymárnál terveztünk először csokiszünetet, és mivel ennyire azért nem néztük meg az itinert, örültünk, hogy pont egy csokis ponthoz érkeztünk 🙂 Ez egyébként általában így volt a túra során: amit megkívántunk, azt kaptuk a következő ponton.

Csobánkai Szent-kútig gond nélkül teljesítettük az 5 km/órás átlagot. Rövid ebédszünet után indultunk tovább. Úgy terveztük, hogy még világosban elérjük a pilisszentléleki pontot, úgyhogy tempósan folytattuk az utunkat Klastrompuszta felé. Az időjárás sem késztetett megállásra: néha-néha kisütött ugyan a nap, de alapvetően ködös – ködszitálós – felhős idő volt.

Ekkor kivételesen volt egy kis kilátás...

Ekkor kivételesen volt egy kis kilátás…

Klastrompusztán valóságosan is szembenézhettünk magunkkal (hála a pálosok ajándékának), hogy aztán újult erővel (ekkor már inkább csak lendülettel, akarattal) indultunk tovább. Ebből az irányból meglepően könnyűnek tűnt felmenni a Pilis-tetőre és utána leereszkedni Szentlélekre. Itt majdnem kihagytuk az iskolát, pedig azért a finom gulyáslevesért igazán kár lett volna 🙂

A szentléleki pálos kolostorromnál már csak pecsételni álltunk meg, majd hamarosan nekiálltunk az éjszakai szakasznak. Ekkor már egyre jobban éreztük a forgónkat, térdünket, talpunkat, de a jó útnak és jelzéseknek köszönhetően nem lassultunk le nagyon. A meglepetés-pontról már hallottunk, mikor a levest fogyasztottuk, ezért nem ért teljesen váratlanul, de nagyon jól esett kicsit megállni, pihenni, töltekezni. Egyre kevésbé tűnt irreálisnak a 21:50-es komp elkapása… Végül sikerült. Pecsét, pálos csoki, majd leheveredtünk a Duna-partra… Na ezt nem kellett volna (pedig milyen jól esett…): megmerevedett lábakka, zombi módjára csoszogtunk fel a kompra, majd onnan a szállásra.

Megcsináltuk. Boldogan és hihetetlenül fáradtan dőltünk le egy matracra…

A zarándoklat

Ez a nap tényleg csak a szellemi – lelki próbatételről, majd a megnyugvásról, megbékélésről szólt.

Reggel még mindig nehezen keltünk fel, mozgásunk is kissé fájdalmas volt, én még éreztem a térdemet és a talpamat is… A reggeli virsli, süti és tea új életet lehelt belénk, és bár a fizikai állapotunk miatt nehéz napra számítottunk, tudtuk, hogy már eljutunk Márianosztrára.

Induláskor a nagyzsák súlyát sem éreztem (alapból szokatlanul könnyű volt), az aszfalton csak a talpam fájdult meg néha-néha. Először a vasútállomáshoz mentünk, hogy bevárjuk a vonattal együtt érkező zarándokokat, majd elindultunk Márianosztra felé.

Várakozás a vasútállomásnál

Szobról a Börzsönyi Kék vonalán indultunk kifelé. Talpamat sokszor megfájdították a kisebb-nagyobb kőtörmelékek, kavicsok, de lassan én is zarándokká változtam. Egyre kevésbé érdekeltek a fizikai ingerek, csak néha-néha szisszentem fel, viszont egyre többször mormoltam magamban is a rózsafüzért vagy suttogtam az ismerős énekeket. Mire Márianosztrára értünk, már csak egy zarándok voltam a sok közül, aki elindult egy úton és most megérkezett valahova. Közben rengeteg élménnyel lettem gazdagabb, kicsit kitágítottam tűrőképességem határát és találkoztam önmagammal.

A misét sajnos kívülről kellett hallgatnunk, megtelt a gyönyörű templom. Mire azonban a mise véget ért, a szemerkélő időt egyre bátrabb napsütés oszlatta el.

Már csak egy kisebb próbatétel maradt hátra: a hazajutás. A szervezők külön kisvasutat szerveztek, amire éppen csak sikerült felpréselődni… Ha csak egy kocsival többet akasztanak a vonat mögé, már sokkal kényelmesebb lett volna. Fáradt-fájó lábammal nehezen bírtam az utat Szobig, utána viszont nagyon jól esett kicsit szundítani és nyújtózni a személyvonaton…